Zamieszczone przez MiKruS
Chcę zmienić licznik na z Fisem
Zwiń
X
-
Chcę zmienić licznik na z Fisem
...DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26088Tagi: Brak
-
-
Chcę zmienić licznik na z Fisem
Witam
Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć , czy można zamontować licznik przeznaczony do automatu do wersji, która tego automatu nie ma? Jak wyłączyć oznaczenia biegów na wyświetlaczu? Chodzi tu o licznik 1U0 920 841 J. Może ktoś ma opis kodowania tego licznika. Do tej pory jeżdzę na 1U0 920 800 E.
Z góry dzięki za pomoc.
-
-
Liczniki powinne pasować i działać na zasadzie plug&play, ale
1. Oba liczniki posiadają zielone i niebieskie gniazdo, oraz oba są ze srebrnymi wyświetlaczami lcd w dużych zegarach (zegarek i km)(od audi z czerwonymi cyframi nie pasują elektrycznie)
2. oczywiście immo będzie rozkodowane i nie odpalicz auta i trzeba klucze przekodować od nowa ( a szybciej przepisać pamięć eeprom z jednego do drugiego licznika)
3. licznik nie będzie spasowany z komputerem silnika - powoduje niemożność odpalenia silnika (znowu szybciej przepisać pamięć eeprom z jednego do drugiego)
4. zakładam że kupiłeś taki z podziałką do diesela - obrotomierz
5. przebieg będzie inny, ale to najmniejistotne w całej tej zabawie
Zakłądam że VAGa masz, bo bez niego to ciężko cokolwiek pozmieniać.
Reszta będzie działać, możesz odłaczyć swój, podłączyć nowy i zobaczyć jak działa.
Sygnalizacja skrzyni biegów powinna sama się wyłaczyć - licznik nie będzie dostawał info z niej więc nie będzie pokazywał. (tak dedukuje ze swoich zabaw przekłądkowych, bo nie przejmowałem się tym, jak i nie pamiętam żeby gdziekolwiek w liczniku była opcja do aktywacji/deaktywacji skrzyni auomatycznej).
Komentarz
-
-
Eeprom trzeba przegrać wybiórczo
Początek eeproma to część odpowiedzialna za immo, dalej jest konfiguracja licznika (diesel/benzyna, max km i tak dalej (od razu odpowiem że niewiem jak to ustawiać)).
Różnice w liczeniu km, są albo ustawialne VAGiem w kodowaniu licznika, trzeba przepisać kodowanie ze starego do nowego i ewentualnie dokodować nowe funkcje jak navi, a jeżeli nie wystarcza takie ustawienie trzeba grzebać w eepromie.
Ja osobiście doszedłem do sytuacji idealnej - licznik pokazuje mi to samo co GPS w tolerancji +-2% (przy akurat tak zurzytych oponach). Ja do takiej konfiguracji doszedłem po kilku niedzielach spędzonych nad pamięcią i kopiowaniem róznych obszarów pamięci ze starego do nowego.
Komentarz
-
Komentarz